برای انتخابات سراوان

همانطور که قبلا نوشته بودم، ما در یک اعتراض مدنی ملی برای ایجاد تغییر در جهت زندگی آزادتر و با کیفیت تر قرار داریم که تحریم انتخابات فرمالیته مجلس هم جزو آن است، به همین دلیل در این فرآیند و طرفداری از شخص خاصی حضور نداشتم.

اما مردم حاضر در صحنه انتخابات سراوان باید از خود بپرسند که چرا نسبت به افراد رد صلاحیت شده هیچ واکنشی نشان ندادند؟ یعنی مردم ما منتظر ند از بالا به آنها گزینه انتخاب داده شود ؟ یعنی مردم ما هیچ گزینه ای برای فرستادن به مجلس و پافشاری روی آن نداشتند؟ این واقعه نشانگر چیست ؟

چند جمله برای نامزدهای انتخاباتی

-ممنونم از اینکه در جلسات پرسش و پاسخ شرکت می کردید، هرچند خیلی ناقص بودند و گلایه مندم از دوستانی که شرکت نمی کردند، اما حتما خود شما هم متوجه شدید که درمورد خیلی از مسائل باید بیشتر بخوانید، بپرسید، اطلاعات کسب کنید و همچنین دیدی واقع گرایانه، علمی و عملی تر نسبت به مسائل در حوزه های مختلف داشته باشید تا تصوری آرمانی و ذهنی.
متاسفانه هیچ حضوری از زنان در عکس ها و سخنرانی ها و حتی به عنوان سخنران دیده نمی شد که این ضعف بزرگی برای شما و مردم جامعه ماست.

-امیدوارم از پتانسیلی که دارید در راستای خیر مشترک و رفاه مردم همچنان استفاده کنید، در شهر حضور داشته باشید و قسمتی از مشکلات مردم شهر را با متحدان خود حل کنید ؛ درخت بکارید، دانش آموزان را بورسیه کنید، اشتغال زایی بکنید، به نیازمندان کمک کنید، زندانیان را آزاد کنید، برای گرفتن حق و داشتن زندگی راحت تر اعتراض کنید، برای مدیریت پسماند و فاضلاب شهری همفکری و کار کنید، برای کاهش اعتیاد، برای امنیت، برای افزایش کیفیت زندگی، برای پیاده رو ها، برای خیابان ها، برای اماکن تفریحی و ورزشی، برای زیرساخت ها، از فرماندار و دادستان و نیروی انتظامی عملکرد و پاسخگویی بخواهید و الگویی به یادماندنی از کار گروهی، کار سیاسی و کار شهروندی در تاریخ سراوان باشید، نه سیاستمدارانی یک هفته ای.

چند جمله برای آقای ملک فاضلی

ممنونم بابت همه کارهایی که برای ما مردم سراوان کردید و امیدوارم همچنان در کنار ما حضور داشته باشید. می دانم که متوجه شدید توسعه باید در همه جهات اتفاق بیفتد و مسیر کاری شما با تمرکز روی سه گزینه اشتباه بود. شما همان اندازه که روی راه، روی بهداشت و . . . وقت و انرژی صرف کردید، باید روی آموزش شهروندی، افزایش آگاهی و توانمند کردن مردم جامعه با فراهم کردن شرایط، کار گروهی، همدلی و مهربانی هم وقت صرف می کردید که امیدوارم نماینده بعدی این تجربه را مدنظر قرار دهد.

چند جمله برای محمد نور دهانی

-جناب دهانی، مسیر سختی در پیش دارید. در کشوری زندگی می کنیم که میزان رأی ملت نیست، برای همین بسیاری از مردم سراوان، شما را به رسمیت نمی شناسند و برای خیلی از ماها هنوز ناشناخته هستید و نمی دانیم چطور فکر می کنید.
سختی کار شما آنجا بیشتر خواهد شد که احتمالا خیلی از افراد با تجربه حتی قبول نکند به عنوان مشاور در کنار شما باشند و یا پیشنهادات شما برای پست های مدیریتی را قبول نکنند. این تنهایی کار را برای شما سخت تر خواهد کرد.
-شما وقت و انرژی زیادی را باید صرف اثبات توانایی های خود بکنید. پیشنهاد می کنم حتما تیم رسانه ای قوی داشته باشد، حتما در رسانه ها حضور پیدا کنید تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشید، تا سکوهایی برای صدای خود و مردم داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم وب سایتی رسمی برای ارتباط با مردم و پایگاه اطلاع رسانی و آرشیو فعالیت های خود داشته باشید.



پیشنهاد می کنم از چند قطبی سازی هایی که طرفداران برخی نمایندگان به آن دامن می زدند (نخبگان، ثروتمندان، سردارها و . . .) دوری کنید و اساس کار خودتان را بر انتخاب مدیران و مشاورانی توانمند، همدل، پاسخگو و شفاف قرار دهید تا بتوانید مردم سراوان را هر چه بیشتر و مفید تر برای پیشبرد اهداف با خیر مشترک، همراه کنید.

اسفند ماه ۱۴۰۲

بیان دیدگاه

یک وبسایت یا وبلاگ در WordPress.com بسازید

بالا ↑