کتی گرانن (Katy Grannan)

همه خیال باف هستند ، همه ستاره هستند

و حال همه در این نمایش هستیم ،  مهم نیست چه کسی هستید و چقدر موفق هستید

همیشه مواظب خود باشید

موفقیت با شکست همراه است

در امتداد بلوار هالیوود. «

© Sony/ATV Music Publishing LLC

کتی گرانن متن آهنگ » Celluloid Heroes » از  The Kinks را انتخاب کرد تا ضمیمه اولین نمایشگاه خود به نام «Boulevard» باشد –  مجموعه ای از پرتره های مردم  که او در بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ در بلوار مشهور هالیوود در لس آنجلس ملاقات کرده بود. پرتره های این مجموعه ملکه های زیبا و پژمرده خیابان ،شامل  کلاه برداران ، روحانیون ، فروشنده مواد، و معتادان هستند. منتقد جری سالتز ادامه می دهد ، «زندانیان خیابانی، شخصیت های مشهور. . . تولد دوباره مسیحیان، مهاجران. “ ویلیام ای. یوین، موزه دار اضافه می کند هرکدام که ظاهر می شود  «بی قرار و مندرس اما غالبا با غرور شدید همراه است” ، “انگار از پرتاب تاس بعدی استعفا داده اند و امید زیادی به ادامه این راه ندارند .” در واقع، یک حس شکنندگی و فانتزی از تصاویر نشئات می گیرد، همانطور که گرانن در مقدمه کتاب » Boulevard » می گوید، «دیروز مالزی را پیدا کردم. من قبلا آن را چندین بار دیده ام، در یک نقطه خلوت در پارک لابرا. آنجا بسیاری مانند او هستند: ارواح بلوار. . . مردم بی همه چیز اما با آرزو و توهم .»

گرانن در سواحل شرقی ایالات متحده به دنیا آمد و بزرگ شد. اولین شکست او در سال ۱۹۹۹ هنگامی اتفاق افتاد که او در نمایشگاه بدنام «Another Girl, Another Planet» در نیویورک گنجانده شد. این نمایشگاه توسط معلم وی از دانشگاه ییل،  گرگوری کورادسون هنرمند، برگزار شد. گرانن برای بسیاری از کارهای خود به یک شیوه یکسان عمل کرده است. برای همه مجموعه های پرتره خود — از “Poughkeepsie Journal” (1998), “Dream America” (2000), “Morning Call” (2001), و “Sugar Camp Road” (2002) تا “Mystic Lake” (2004) —  او با قرار دادن تبلیغات طبقه بندی شده در روزنامه های محلی سوژه های خود را پیدا می کرد. نمونه ای از آگهی تبلیغاتی : «مدل های هنری : هنرمند / عکاس (زن) به دنبال مردم برای تهیه پرتره است. هیچ تجربه ای لازم نیست. تمام. » غریبه ها بیشتر تمایل داشتند به گرانن نزدیک شوند. او توضیح می دهد: “خود نمایی برای یک پرتره یک چیز کاملا مشترک است، اما این که به طور کامل با یک غریبه ملاقات می کند چیز دیگری است  “. این معامله گفتگو را برای جلسه پرتره بعدی تعیین می کرد. علاوه بر این، گرانن اطمینان داشت که این برخورد آنها را موظف می کند تا با هم همکاری کنند؛ او تمایل داشت جستجو و کشف کند اما سوژه ها این قدت و آزادی را داشتند انتخاب کنند کجا عکس بگیرند ، چه حالتی بگیرند، و چه بپوشند. همه این عناصر – آگهی، یک بار ملاقات کردن، «بده و بستان» در صحنه ها – با هم ترکیب و به تصاویر یک پویایی خاص می دادند. در نهایت، همانطور که گرانن می گوید » تصاویر نشان دهنده تمایل سوژه ها به دیده شدن و توجه هستند.»

در سال ۲۰۰۶  گرانن از نیویورک به برکلی، کالیفرنیا نقل مکان کرد و شیوه کار او تغییر کرد. یکی از گمانه زنی ها این است که او توسط چیزهایی که در لس آنجلس و مخصوصا در بلوار هالیوود  کشف کرد برانگیخته شد. به یاد آورید آهنگ «dreamers»  از The Kinks و مجموعه «boulevard phantoms» گرانن را و خیابان ها که ناگهان  با عوامل بالقوه پر می شدند : مردمی که گرانن می خواست از آنها عکس بگیرد و مردمی که می خواستند گرانن از آنها عکس بگیرد. گرانن دیگر نیازی به آگهی دادن برای پیدا کردن سوژه نداشت، او فقط باید می پرسید. گرانن تمایل داشت با غریبه ها قدم بزند و درباره این پروژه به آنها بگوید. اگر آنها علاقه مند به همکاری شدند، او دوربین مدیوم فرمت ​​خود را تنظیم می کرد و پیشنهاد می کرد که او را نادیده بگیرند. بریت سالویسن موزه دار مشاهده می کند «همانطور که می بینید در تصاویر، بسیاری از آنها واقعا طوری وانمود می کنند که به نظر می رسد درافکار خود غرق شده اند » ، «کتی دارای توانایی قابل توجهی برای دور شدن و ایجاد احساسات در شرایط خاص در مردم است، حتی اگر دوربین او پنهان نباشد”. گرانن با قرار دادن شخصیت ها در برابر دیوارهای گچی سفید،  شهر را به یک استودیوی پرتره تبدیل کرد. سالویسن می افزاید: «به طوری که گرانن از چشم انداز کالیفرنیا یا مناظر شهر بیرون می رود و به مردم نزدیک تر می شود،» و پس زمینه خالی، باعث تمرکز بیننده بر روی موضوعات می شود. او هرگز بیش ازحد از نور محیط استفاده نکرد. گرانن توضیح می دهد: نور «اولین چیزی بود که وقتی من به کالیفرنیا نقل مکان کردم  دیدم . . . اغوا کننده و آرام و در عین حال گاهی. . . بدون تبعیض و بی رحم است. نور همه چیزو همه  کس را روشن می کند. » سوژه های او زیر نور خورشید نفوذ کرده در کالیفرنیا ظاهر می شوند، مانند نمونه هایی که در گلدان ها قرار می گیرند.

همانند مجموعه قبل، سوژه ها همان تمایل به دیده شدن و توجه را نشان می دهند. مانند قبل، زیبایی شناسی نه از جدایی، بلکه از مشارکت، همکاری و همدستی سخن می گوید. با این حال، روند نزدیک شدن به موضوعات (به عنوان مخالفت با نزدیک شدن) تصاویر را به صورت متفاوتی متهم می کند؛ مثلا سالویسن می گوید، «این یک» معامله «و مفهوم روایی متفاوت ایجاد می کند.» در برخی از صمیمیت های غیر قانونی مجموعه ”Mystic Lake» ، چیزشخصی باقی نمانده است، به نظر می رسد که افراد با دوربین های گرانن خودشان را مطرح می کنند.  در عوض، مردم در مجموعه ”Boulevard»  نمایش می دهند، به خود می بالند و ژست می گیرند. سالویسن می گوید: «پویایی در هر زمان متفاوت است.» «مردم واقعا به آن می رسند و گرانن به سخاوت و انعطاف پذیری نیاز داشت تا بخشی از این روند باشد، برای رقص در پیاده رو در مقابل ترافیک، برای اینکه با غریبه ها صادقانه هم صدا شود. » گاهی اوقات یک موضوع عمومی از طریق زبان بدن سوژه ها منعکس می شود ، در یک اشاره از تنفر در چهره آنها و آن پرتره هایی که در معرض شکنندگی قرار می گیرند، قوی تر می شوند. کارهای گرانن اغلب  مشابه به عکاس پرتره نیویورکی دیان آربوس است. سالتز خود را «وارث مشروع» آربوس نامیده است.آربوس در اظهار معروفی بیان می کند: “همه نقاب ها به ما نشانه هایی از جهان می دهند تا به یک روش خاص فکر کنیم، اما نکته ای است بین آنچه شما می خواهید مردم درباره شما بدانند با آنچه مردم درباره شما می دانند، و این مربوط به چیزی است که من همیشه شکاف بین هدف و نتیجه  نامیده ام. » گرانن برای این شکاف نتایج عالی استخراج کرد: به راحتی توسط ثبت پرتره  از آدم های خیال باف و فانتزی که در بلوار هالیوود با آنها مواجه می شد.

  

– کتاب : اطلس جهانی عکاسی خیابانی

– صفحه : ۶۷ – ۶۴

– نویسنده : جکی هیگینز

– ترجمه : عارف خدابنده

https://t.me/aref_khodabandeh

 

نظر شما در مورد این نوشته چیست؟

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی یکی از نمادها کلیک کنید:

نماد WordPress.com

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

درحال اتصال به %s

یک وبسایت یا وبلاگ در WordPress.com بسازید قالب Baskerville 2 از Anders Noren.

بالا ↑

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: